مجله سماسازان

بهترین انتخاب تصفیه هوا

هوای پاک نه تنها مهم است، بلکه برای همه ما ضروری است. بعضی ها ممکن است بگویند که تصفیه ی هوا در این روزها به علت آلودگی ، امکان پذیر نیست.تمیزترین محیط هنوز هم می تواند با ذرات نامرئی و گاهی قابل مشاهده و یا خاک که می تواند برای سلامت شما مضر باشد و یا حتی مشکلات بهداشتی موجود را تشدید کند پر شود. این یکی از دلایلی است که تصفیه هوا با تکنولوژی HEPA مورد استفاده قرار می گیرد چون باعث کاهش غلظت آلاینده ها می شود.

تصفیه کننده های هوا، نوعی لوازم خانگی هستند که به حذف آلودگی هوا کمک می کنند. آنها مخصوصا برای افرادی که از آسم یا آلرژی رنج می برند مفید هستند و همچنین برای از بین بردن دود استفاده می شود، در صورتی که فرد سیگاری در خانه دارید ، تصفیه هوا بسیارمورد نیاز است.تصفیه کننده های هوا دارای فیلترهای HEPA هستند که به تمیز کردن هوای در حال گردش کمک می کنند. HEPA نوعی فیلتر است که هوا را با به دام انداختن ذرات ریز معلق و گرد و غبار در یک محیط خلا پاکیزه می کند.طبق گزارش آزمایشگاه متخصص ConsumerSearch، فیلتر HEPA   99.9 درصد از ذرات گرد و غبار و ناخالصی های موجود در هوا را شامل می شود.

 

آیا دستگاه های تصفیه هوا برای آلرژی مناسب است یا نه

اساس کار تصفیه هوا به این صورت است که گرد و غبار ، ذرات معلق ، قارچ و موی حیوانات خانگی را توسط فیلترهایی که درونشان تعبیه شده است از بین می برد.تحقیقات نشان می دهد که ذرات آلرژی زایی در جریان هوا باقی نمی مانند که توسط دستگاه های تصفیه از بین نمی روند.درست است که تصفیه هوا در درمان علائم آسم بسیار موثر است. ولی خیلی سخت است که بگوییم قادر به جلوگیری از علائم آسم باشد. تصفیه هوا یا رطوب زن؟ تصفیه هوا برای تمیز کردن هوای داخلی از ذرات است و تاثیری در میزان رطوبت محیط ندارد و فقط گرد و غبار و ذرات حساسیت زا را حذف می کنند.

تصفیه کننده هوا

 

دستگاه های تصفیه هوا می توانند به راحت نفس کشیدن شما کمک کنند

به جز دود سیگار در محیط ، نگهداری از حیوانات خانگی هم می تواند باعث آلوده شدن محیط شود ، ادرار ، بوی حیوان و … می تواند ایجاد آلرژی برای اعضای خانه کنند که اغلب این ها براحتی از محیط تمیز نمی شوند.اگر آسم ، آلرژی و یا هرگونه بیماری تنفسی دارید که توسط ذرات معلق در هوا تشدید می شوند ، دستگاه تصفیه هوا بهترین روش برای کمک به شماست. این دستگاه ها سریع و بدون صدا ذرات حساسیت زای درون هوا را حذف می کنند. نبود این دستگاه می تواند مشکلات بهداشتی برای تنفس شما ایجاد کند.

محیط پاک

تصفیه کننده هوا چگونه کار می کند

تکنولوژی های مختلفی برای حذف آلاینده های حساسیت زا مورد استفاده قرار می گیرند. تصفیه کننده HEPA (مکانیکی) با استفاده از یک فن، هوا به درون دستگاه کشیده می ‌شود در مسیر خود از فیلتر هپا عبور می کند. در مقابل فیلتر مکانیکی ، برخی از تصفیه کنندهای هوا از تکنولوژی الکترونیکی برای حذف ذرات در هوا استفاده میکنند که از جذب الکترواستاتیکی برای به دام انداختن ذرات آلوده کننده استفاده می کند و در نتیجه آنها را از جریان هوا حذف می کند.

جهان سبز با تصفیه هوا

 مناسب ترین انتخاب تصفیه هوا

مهم ترین مسئله برای انتخاب این است که آیا دستگاه ظرفیت تمیز کردن اتاق مد نظر شما را دارد یا نه .همچنین باید مواردی از قبیل میزان صدا ، عملکرد ، سهولت استفاده ، قیمت و … نیز در نظر گرفته شود. این نتایج به شما کمک می کند تا انتخاب های خود را بر روی تصفیه کننده HEPA که نیازهای شما به بهترین شکل برآورده می کند محدود کنید. اغلب توصیه می شود که از دستگاه های تصفیه هوا در اتاق هایی استفاده کنید که در آن شما و خانواده تان بیشترین زمان را صرف می کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *