مجله سماسازان

بهترین رادیاتور

بهترین رادیاتور پنلی

معرفی بهترین رادیاتور ایرانی با توجه به بازار پر رقابت امروز آنها، از جمله دشوارترین مسائل مطرح شده برای خریداران خواهد بود. تفکیک میان محصولات این برندها  اولویت بندی نیازهای هر خریدار می تواند به عنوان یک راه حل ساده پیش روی آنها قرار گیرند. تمام این چالش مربوط به پاسخ به یک سوال ساده است : “بهترین برند رادیاتور کدام یک از شرکت های حاضر در بازار می باشد؟”

همواره برای خرید یک دستگاه رادیاتور و یا هر سیستم گرمایشی دیگری، نگاه اول مربوط به نام برند و شرکتی است که به عنوان تولید کننده آن در بازار فعالیت می کند. این شرکت دارای سوابق و بازخورد هایی در میان خریداران است که با استفاده از آنها می توان به ارزیابی نوع عملکرد شان پرداخت. در واقع اعتبار هر شرکت سازنده دستگاه های گرمایشی مربوط به میزان رضایت کاربران از آنها خواهد بود.

اگر به عنوان یک علاقه مند خرید رادیاتور وارد بازار فروش این محصولات شده باشید، با مدل های متعدد و نام های گوناگون روبرو می شوید که هر یک از آنها برای رقابت با دیگران استراتژی های تولید و ساخت خاص خود را به کار گرفته اند. برخی از آنها به شدت دنبال بهبود کیفیت ساخت و اصلاح خط تولید خود هستند. گروهی دیگر تحول بزرگی را در زمینه استفاده از مواد اولیه مرغوب به کار گرفته اند. یا اینکه با یک نگرش جدید نسبت به قیمت گذاری محصولات خود و خصوصاً رادیاتورها، تلاش بزرگی برای به دست آوردن سهم بزرگی از بازار را آغاز کرده‌اند. می توان علاوه بر این استراتژی های رایج موجود، اشاره به واردات محصولات رادیاتور از کشورهای همسایه نیز کرد. در هر صورت آنچه اساساً برای یک خریدار رادیاتور اهمیت دارد، فارغ از هر نامی، تاکید بر روی کیفیت تولید و تعادل قیمت خواهد بود. در خطوط بعدی با ارائه راهکارهای مفید، به دنبال آگاهی بخشی در زمینه پاسخ به سوال بهترین برند ایرانی رادیاتور هستیم.

بهترین برند رادیاتور ایرانی

طراحی و ساخت رادیاتور های ایرانی سابقه نسبتاً زیادی در کشورمان دارد. برندهای شناخته شده ای در این حوزه فعالیت های جدی خود را از سال ها پیش آغاز کردند و همچنان به توسعه آنها ادامه می دهند. شرکت هایی مانند ایران رادیاتور و بوتان که از پر سابقه ترین برندهای فعال در این زمینه می باشند، در سال های اخیر با همکاری نام های بزرگ جهانی، تحولات بزرگی را در زمینه ساخت محصولات گرمایشی تجربه کرده اند. علاوه بر این دو شرکت مشهور، نام های پر آوازه دیگری مانند لورچ، ایساتیس، ایران نوین و و بسیاری دیگر به عنوان رقبای با کیفیت پا به عرصه وجود گذاشته و در برخی از زمینه ها گوی سبقت را از دیگران ربوده‌اند.

رادیاتورهای پنلی که از آنها به عنوان نسل سوم دستگاه های رادیاتور یاد می شود، نمونه مدل های بسیار پربازده و از لحاظ ظاهری زیبایی هستند که معمولاً به عنوان گزینه اول در لیست خرید سازندگان بنا های ساختمانی و متخصصین راه اندازی سیستم های گرمایشی مطرح می‌شوند. از جمله مزیت های مهم برای رادیاتور های پنلی ایرانی، طراحی زیبا و متناسب با معماری مد نظر کاربران داخلی است. با توجه به حساسیت های زیاد در زمینه همخوانی و سازگاری این دستگاه های گرمایشی با دکوراسیون فضاهای خانگی یا کسب و کارها، تقریبا تمامی شرکت های تولید کننده داخلی رادیاتور، نمونه های پنلی خود را به عنوان سیستم های محبوب گرمایشی، در بهترین حالت ظاهری راه با آیتم های زیبایی تولید می کنند.

اطلاعات بیشتر در خصوص: قیمت رادیاتور پنلی

بحث دیگر در مورد رادیاتور پنلی، توجه به قرارگیری آن در معرض دید عموم است. بدین ترتیب هر کاربر و خریدار این رادیاتور به صورت ذاتی علاقه دارد که میزان فضای اشغال شده توسط این دستگاه به کمترین حد ممکن برسد. علاوه بر این نصب و راه اندازی آنها نیز مطابق با خواسته های خریداران قابل تغییر و حتی اصلاح باشد. به همین دلیل است که شرکت های داخلی تلاش کرده‌اند در ساخت رادیاتور ها حتماً تنوع مناسب را همراه با سایز های مختلف در نظر بگیرند. استفاده از نوع نصب عمودی و افقی به همراه امکان بهره برداری است از سایز های بسیار کوچک تا بسیار بزرگ، محدوده انتخاب وسیعی را در اختیار علاقه مندان خواهد گذاشت.

در آیتم بعدی می توان به ارتقای ایمنی در رادیاتورهای پنلی نسبت به سایر لوازم گرمایشی اشاره کرد. این سیستم های گرمایشی که در خطوط تولید شرکت های ایرانی به صورت یکپارچه و با استفاده از بهترین آلیاژ های فولاد ساخته شده اند، تقریباً هیچ احتمالی را برای بروز حادثه یا تهدیدی نسبت به اموال و جان افراد، باقی نگذاشتند. مقایسه ذهنی آنها با سیستم های سنتی مانند بخاری ها و حتی شوفاژ های متصل به موتورخانه های مرکزی، نشان می‌دهد که مسیر طی شده برای توسعه و ساخت دستگاه های پنلی رادیاتور، به شدت کار آمد و موثر بوده است.

در مورد بازدهی و کارایی سیستم های پنلی موجود در بازار کشور، می‌توان گفت که اغلب آن ها با استفاده از روش های استاندارد جهانی به بیشترین حد از راندمان حرارتی رسیده اند. آنها به خوبی قادر به استفاده از سیال آب به عنوان واسط انتقال حرارت هستند. ویژگی های فنی ساخت موجود در رادیاتورهای پنلی ایرانی، احتمال رسوب املاح موجود در آب را خصوصاً در بخش های درونی این دستگاه به کمترین حد ممکن رسانده اند. به همین دلیل نیز بسیاری از این برند ها از ضمانت نامه ها و گارانتی های بالای ۱۰سال برخوردار می باشد.

با ذکر این مزیت های استفاده از رادیاتورهای پنلی، مشخص می‌شود که چرا برندهای ایرانی در سال‌های اخیر به شدت در پی بهبود سهم خود از بازار محصولات مورد نظر هستند. در واقع آن ها با علم به توسعه صورت گرفته در بازارهای جهانی، روند انتقال تکنولوژی از آنها و بهبود محصولات خود را تسریع کرده‌اند.

اگر به دنبال معرفی شرکتی داخلی هستید که به صورت تخصصی و انحصاری در زمینه تولید رادیاتور فعالیت کند، حتماً باید نام ایران رادیاتور را در این بین ذکر کنید. این شرکت معتبر و نسبتاً قدیمی،با هدف تولید رادیاتور های مرغوب وارد بازار شد و البته موفقیت های بسیار زیادی در این زمینه به دست آورد. بهترین رادیاتور ایران رادیاتور را بدون شک می توان از مجموعه محصولات پنلی این برند انتخاب کرد. حساسیت‌های ایران رادیاتور در حفظ کیفیت محصولات پنلی خود در حد بسیار بالایی برآورد شده است. این موضوع را می توان به سادگی از نوع بازخورد خریداران نیز تشخیص داد. شرکت ایران رادیاتور همواره در معرفی مدلهای پنلی خود، اشاره دقیق در مورد نوع بازدهی دستگاه دارد و از خریداران دعوت می کند که اعداد و ارقام مربوط به راندمان محصولات فعلی را نسبت به نمونه های قدیمی بسنجند و سپس دست به انتخاب بزنند. تمامی این توضیحات نشان می دهد که شرکت ایران رادیاتور اعتماد بسیار زیادی به محصولات تولیدی خود داشته و در پی انتقال این اطمینان از کیفیت به مشتری های خود است.

اگر به سراغ برند معتبر بعدی به نام بوتان رفته باشیم، به وضوح می توان تعدد نمونه مدل های رادیاتور پنلی این شرکت را مشاهده کرد. بهترین رادیاتور بوتان دقیقا همان محصولی است که بیشترین رضایت کاربر برای آن ثبت شده باشد. بوتان در معرفی محصولات رادیاتوری خود بیشترین تمرکز را بر روی راندمان دستگاه گذاشته و تلاش می‌کند که این مورد را به بهترین شکل ممکن عملی کند. نمونه مدل های مختلفی مانند آی پن ، ایرتورپن، سیلور پن و آیو از جمله این تولیدات با کیفیت هستند. با توجه به نظرات مشتریان و همچنین بررسی دقیق ویژگی های فنی هر مدل، می‌توان گفت که نمونه ایرتورپن، بهترین و برجسته ترین محصول بوتان در بازار امروز است. مجدداً ذکر این نکته ضروری است که تعیین کننده بهترین ها، اولویت ها و نیازهای کاربر خواهد بود و به هیچ عنوان نمی توان قطعیت را در مورد بهترین رادیاتور صادر کرد.

بهترین رادیاتور پنلی کدام است

انتخاب از میان بهترین رادیاتور پنلی های موجود در بازار باید بر مبنای آیتم ها و فاکتورهای مشخصی باشد. متخصصین امر و مهندسین در این زمینه بیشترین تجربه را داشته و همواره توصیه های موثری برای آن ارائه داده‌اند. بهترین رادیاتور پنلی موجود در بازار، رادیاتوری است که بیشترین مطابقت را با فاکتور های زیر داشته باشد :

  • بهترین رادیاتور در ایران شامل برندهایی است که علاوه بر سابقه درخشان در تامین نیازهای مردم، اقدام به توسعه فعالیت های خود هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ سخت ‌افزاری کرده‌اند.
  • رادیاتور پنلی از هر برندی که باشد باید با استفاده از بهترین آلیاژ ساخته شده باشد تا در مقابل خوردگی و زنگ زدگی بیشترین مقاومت را از خود نشان دهد. هرگونه کاستی و مشکل در کیفیت آلیاژ منجر به کاهش محسوس عمر مفید دستگاه و همچنین آسیب جدی به مفهوم راندمان خواهد شد.
  • رادیاتور های پنلی معمولاً با استفاده از نصب ترموستات های دقیق بر روی آنها می توانند دمای خانه را به شکل مطلوبی و متناسب با نیاز کاربر تنظیم کنند. با توجه به اینکه نوع کانکتور های استفاده شده در این رادیاتورها از جمله بهترین نمونه های موجود در بازار است، علاوه بر بهبود بازدهی در زمینه تنظیم دما نیز به بهترین شکل عمل خواهند کرد.
  • رادیاتورهای فولادی یا همان پنلی به لحاظ ساختار کلی آن ها و همچنین فلز استفاده شده، علاوه بر میزان تولید گاز های کدر کننده کمتر، روش های پاکسازی و تمیز کردن راحت تری را نیز دارند.
  • انتخاب از میان رادیاتور های پنلی با توجه به تنوع در سایز و همچنین قیمت های متعادل، راحت تر از سایر سیستم های گرمایشی است.
  • تصمیم در مورد اینکه “رادیاتور پنلی چه مارکی خوبه”،مربوط به تصمیم شما در مورد بررسی بازار و استفاده از نظرات متخصصین برای یک انتخاب بهینه است. با توجه به رقابت تنگاتنگ برندهای ایرانی مختلف، می توان اولویت های کاربران و خریداران را ارجح بر نوع برند انتخاب شده تلقی کرد.

چگونه بهترین مارک رادیاتور پره ای را انتخاب کنیم

شکل رادیاتورهای پره ای برخلاف رادیاتور های پنلی که از یک قالب ثابت و یکنواخت تشکیل شده اند، به صورت پره های مشابه و یکسان است که در اتصال با یکدیگر می توانند سایز های مختلفی از این رادیاتور را تشکیل داده و برای استفاده علاقه مندان در اختیار آنها قرار گیرد. تشابه رادیاتورهای پره ای به شوفاژ های قدیمی از بابت این ساختار و شکل ظاهری است، اما اتفاق ویژه ای که در این زمینه افتاده است استفاده از آلیاژ آلومینیوم به عنوان یک رسانای بی‌نظیر انتقال حرارت بوده که تاثیر بسیاری بر روی راندمان این دستگاه گذاشته است. همچنین در نظر داشته باشید که استفاده از آلومینیوم در این ساختار سبب کاهش صدمات مربوط به زنگ زدگی و خوردگی خواهد شد. در واقع می‌توان به جرأت ادعا کرد که این رادیاتورهای پره ای بیشترین میزان عمر مفید را در میان انواع رادیاتور های موجود در بازار دارند.

بهترین مارک رادیاتور پره ای، برندی است که در ساخت این دستگاه بالاترین میزان توان و بازدهی حرارتی را در نظر گرفته و بتواند آن را به صورت عملی در فضای خانه و کسب و کار پیاده سازی کند. همچنین در نظر داشته باشید که با توجه به کاهش تولید رادیاتور پره ای، به دلیل معرفی رادیاتورهای پنلی، تعداد برند های فعال در این زمینه نسبت به سایر رادیاتورها کمتر است. برای اصلاح این موضوع و بهبود شرایط فروش چنین دستگاه‌هایی، برند ها تلاش می کنند که به صورت مداوم در جهت بهبود شرایط استفاده از این دستگاه گام بردارند و بتوانند سازگاری بیشتری میان سیستم های پکیج ایجاد نمایند. علاوه بر این موضوع توصیه اساسی در زمینه خرید رادیاتورهای پره ای به علاقه مندان این است که حتماً به سراغ برندهایی بروید که از جنس سنگین آلیاژ بهره می برند. در واقع دقت داشته باشید که رادیاتور پره ای سنگین قطعاً از کیفیت بهتری نسبت به رادیاتورهای پره ای سبک تر برخوردار است.

بهترین رادیاتور خارجی را چگونه انتخاب کنیم

ورود برندهای خارجی به بازار کشور همواره با مقاومت هایی از سوی شرکت های داخلی همراه بوده است. دلیل این موضوع شاید به علت شرایط رقابتی نابرابر و البته فضای تولید متفاوت این محصولات می باشد. اما به هر حال آنچه مشتریان از خرید خود انتظار دارند، کیفیت تولید و بازدهی مناسب محصول خریداری شده است و نام برند تنها به عنوان یک آیتم در اولویت‌های چندم محسوب می شود.

شرکت های وارد کننده رادیاتور های خارجی به داخل کشور، از فرصت های موجود خصوصاً در کشورهای همسایه بالاترین استفاده را می برند. معمولاً تلاش این شرکت ها برای ورود محصولاتی است که توانایی رقابت با نمونه‌های داخلی را حداقل داشته باشند و بتوانند در عمل چیزی به منافع کاربر در خرید آن ها اضافه کنند. رادیاتورهای پنلی مانند برندهای سانیکا، هیت، والترو و بارلی از جمله مشهورترین شرکت های فعال در بازار کشور هستند که معمولاً در اولویت های خرید مشتریان مختلف نیز قرار می گیرند.

می توان مهمترین ویژگی رادیاتورهای خارجی موجود را ساخت آنها بر مبنای یک روند استاندارد و در قالب یک خط تولید با کیفیت جهانی معرفی کرد. مواد اولیه مورد استفاده در تولید رادیاتورهای مورد نظر نیز به شکل طبیعی از دوام و زیبایی خاص خود بهره می برند. به بیان بهتر آنچه حتی در محصولات تولید شده توسط شرکت های داخلی نیز دیده شده است، تلفیقی از ایده های خارجی با سلیقه ایرانی و ایجاد تناسب در برخی از آیتم های مربوط به طراحی ظاهری می باشد. همچنین دقت داشته باشید که در خرید بهترین رادیاتور خارجی موجود در بازار کشور، حتماً حساسیت بالایی برای خدمات پس از فروش و گارانتی های ارائه شده از سوی شرکت وارد کننده داشته باشید.

رادیاتور برقی چه برندی خوبه

زمانی که در مورد تامین نیازهای مشتریان صحبت می کنیم، باید تمامی ابعاد این موضوع در نظر گرفته شده و احتمالات ممکن برای آن دقیقاً سنجیده و پوشش داده شود. تولید رادیاتور های برقی در برندهای مختلف، دقیقاً یک گام بلند بر همین راستا خواهد بود. عدم دسترسی به سوخت های فسیلی و سیستم های گرمایشی مرکزی مانند پکیج ها و موتورخانه ها، نباید سبب بروز مشکلاتی در تامین گرمایش یک فضا شود و گزینه های جایگزین آن نیز باید دارای توان مناسب برای این منظور باشند.

ساختار این رادیاتور ها معمولاً از المنت به عنوان عامل ایجاد گرما استفاده می کند و نیاز به هیچ لوله کشی و اتصال دیگری به غیر از برق نخواهد داشت. شرکت های سازنده رادیاتور های مختلف در این زمینه نیز فعالیت هایی کرده‌اند اما بهترین نمونه های بازار مربوط به شرکت هایی است که در زمینه تولید لوازم الکترونیکی حضور دارند.

در خریداری رادیاتور برقی باید آیتم های خاصی به شرح زیر را در نظر گرفت :

  • دستگاه رادیاتور برقی مورد نظر باید از جنس آلومینیوم باشد تا راندمان انتقال حرارت آن در سطح بالایی قرار گیرد.
  • با توجه به اینکه استفاده از این دستگاه معمولا به عنوان یک جایگزین در کشورمان مطرح است، انتخاب بهتر مربوط به گزینه می باشد که ظرفیت تولید حرارت آن متناسب با فضای مورد نظر شما باشد و همچنین میزان مصرف انرژی آن نیز در حد متعادلی رعایت شده باشد.
  • در خصوص خریداری رادیاتور برقی، حتماً به سراغ برندهایی بروید که از نام های شناخته شده و معتبر در زمینه تولید دستگاه‌های الکترونیکی باشند.
  • بهترین رادیاتور برقی، مدلی است که علاوه بر قدرت تولید حرارت بالا، رتبه مصرف انرژی آن در محدوده استاندارد A قرار بگیرد.

 

بهترین رادیاتور ایرانی مطابق آنچه که در خطوط بالا به آن اشاره شد، نه تنها مربوط به برندی است که میزان رضایت از آن به بالاترین حد ممکن باشد، بلکه باید مطابق با نیازهای کاربر در زمینه فنی و ظاهری و زیبایی های متناسب با فضای معماری ایرانی نیز بوده باشد. بهترین برند رادیاتور، تعریف دقیقی است تمامی قابلیت هایی است که این دستگاه در طول مدت زمان استفاده به مشتریان ارائه خواهد داد و همچنین در صورت بروز چالش هایی در این روند، ضمانت ها و گارانتی های لازم برای مقابله با چنین شرایط را نیز فراهم کند.

 

در بازار تأسیسات مارک های مختلفی برای رادیاتورهای پنلی وجود دارد ، با تنوع این مارک ها این سوال در ذهن خریدار پیش می آید که کدام یک از رادیاتورها مناسب است تا بتوانند بهترین خرید (قیمت مناسب ، کیفیت عالی) را داشته باشند. در اینجا به بررسی نحوه انتخاب صحیح برند در بازار رادیاتورهای پنلی که تنوع بسیاری دارد می پردازیم

ظرفیت حرارتی انواع رادیاتورهای پنلی

با توجه به جدول مشخصات فنی برندهای مختلف رادیاتور پنلی ، و در نظر داشتن فاکتور T∆ و با توجه به اینکه رادیاتور ایساتیس با بهره گیری از آزمایشگاه آکرودیته ایساتیس و جدیدترین تجهیزات آزمایشگاه جهت تست و بازرسی کیفی به گونه ای که سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ، این آزمایشگاه را بعنوان ازمایشگاه آکرودیته استاندارد انتخاب نموده است . اعداد مربوط به انواع ظرفیت حرارتی برندهای رادیاتور پنلی را در زیر با  T∆  های مختلف مشاهده می کنید بطور مثال ، رادیاتور 100 سانتی متری با ارتفاع آکس 500 میلی متر

ایساتیس 1832 کیلوکالری بر ساعت  درجه سلسیوس 60=T∆

لورچ پربازده 1880 کیلوکالری بر ساعت  درجه سلسیوس 60=T∆

تاش 1750 کیلوکالری بر ساعت درجه سلسیوس 60=T∆

ایران رادیاتور 1650 کیلوکالری بر ساعت درجه سلسیوس 60=T∆

قابلیت نصب دو طرفه رادیاتور پنلی

منظور از نصب دو طرفه رادیاتور پنلی این است که می توانید از دو سمت آن برای نصب استفاده کنید به این معنی که اگر به دلایلی مانند خط کشی، خش برداشتن، خوردگی ضربه رویه رادیاتور مخدوش شد، می توانید با جابجایی رادیاتور از سمت دیگر آن به منظور زیبایی در خانه استفاده کنید، رادیاتور پنلی ایساتیس بعنوان پیشرو در تولید پنل های دوطرفه این قابلیت را دارد

دیگر مزیت دو طرفه بودن رادیاتورها این است که منعطف برای لوله کش هاست ، بعبارت دیگر ، اگر در لوله کشی و اتصال لوله رفت و برگشت آب به رادیاتور، مشکلی برای نصب مبنی بر اینکه لوله کشی به نحوی بوده که نمی توان از سمت چپ یا سمت راست برای نصب رادیاتور استفاده کرد می توان از درپوش ماسوره سمت دیگر رادیاتور استفاده کرد.

خرید هوشمندانه رادیاتور پنلی چیست؟

خرید هوشمندانه ،خرید جنس با کیفیت با قیمت مناسب است ، خرید تنها بر پایه اسم برند ، همیشه تضمین کننده خرید خوبی نیست .در خصوص خرید رادیاتور پنلی نیز با توجه به اینکه برخی برندها اقدام به تولید این محصول کرده اند نیز این قضیه صادق است.خرید چگونه باشد؟چه پارامترهایی در نظر گرفته شود؟

پارامترهایی که برای خرید رادیاتور پنلی خوب لازم است، ضخامت و کیفیت ورق ، ظرفیت حرارتی،نوع پرس محصول (زیبایی )، دو طرفه بودن رادیاتور، استاندارد بودن خط تولید و گارانتی محصول می باشد. ضخامت و کیفیت ورق در تولید رادیاتور در بازدهی و گرمادهی بهتر و استحکام نقش اساسی دارد.با مقایسه درست ظرفیت حرارتی کاتالوگ ها می توان در خصوص بالاترین ظرفیت حرارتی تصمیم گرفت.در خصوص نوع پرس محصول با نگاهی به محصولات موجود در بازار و مقایسه ظرافت جوش ، درز جوش و جوش اتصالات خروجی می توان این موضوع را مورد بررسی قرار داد.

خط تولید استاندارد باعث تولید رادیاتور های مطلوب می گردد که در حال حاضر بعضی برندها از این خط تولید برخوردار نیستند و با واردات خط تولید دست دوم ترکیه ای اقدام به تولید این محصول می کنند.

<p”>

سایت تولید رادیاتور پنلی ایساتیس با بهره گیری از خط تولید استاندارد و با به کار گیری فناوری و استانداردهای روز دنیا دارای مدرن ترین ، بزرگ ترین و اولین خطوط تولید تمام رباتیک رادیاتور پنلی در ایران می باشد و دارای استاندارد ملی رادیاتور شوفاژ از سازمان ملی استاندارد ایران می باشد.

رادیاتور پنلی لورچ مانند رادیاتور ایساتیس از خط تولید تمام اتوماتیک LEAS ایتالیا استفاده کرده که از نظر کیفیت و زیبایی مشابه یکدیگر می باشند.ولی تفاوت ـنها در مدت زمان گارانتی  محصول می یاشد که شرکت ایساتیس 15 سال و شرکت لورچ 12 سال ضمانت می کند.

مقایسه رادیاتور ها از نظر مدت زمان گارانتی و کیفیت خدمات

 

بطور کلی تمام شرکت های سازنده رادیاتور پنلی و پره ای، گارانتی محصول را از نوع تعویضی در نظر می گیرند، همچنین با توجه به کیفیت رادیاتور ، بازه های زمانی مختلفی اعم از 7 سال ، 10 سال، 12 سال و 15 سال را برای زمان گارانتی خود در نظر می گیرند و اهمیت گارانتی در بی قید و شرط بودن تعویض آن می باشد

نصب دو طرفه رادیاتور پنلی

 

شما چه فکر می کنید؟

  1. داوود محمدی گفت:

    از راهنمایی شما ممنونم ، خیلی عالی بود و دقیق ، خداخیرتون بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *