مجله سماسازان

راهنمای خرید بهترین هیتر گازی

راهنمای خرید بهترین هیتر گازی

خریداری بهترین هیتر گازی از میان خیل عظیم برندهای تولید کننده این دستگاه کار دشواری است. انتخاب این سیستم کاملاً وابسته به فاکتور های خاصی است که هر یک از آنها دقیقاً بخشی از خواسته های کاربر را پاسخ خواهند داد. بنابراین لازم است که خریدار قبل از اقدام به مراجعه به بازار و انتخاب گزینه ای از میان آنها ، به شناخت خوبی در مورد نوع دستگاه مورد نظر خود رسیده باشد. در واقع باید از خود سوال کند که با توجه به تمامی ویژگی های موجود در محیط و حتی کسب و کار مورد نظر، کدام هیتر گازی برای او مناسب خواهد بود. البته قابل ذکر است که انتخاب یکی طرح گازی از میان انواع مختلف هیتر های موجود در بازار، یک انتخاب هوشمندانه با توجه به نوع سوخت مصرفی رایج در کشور است. انتخابی که سبب خواهد شد هزینه‌های جانبی کاربرد چنین دستگاهی به شدت پایین تر آمده و بازدهی آن نیز ارتقا داده شود. البته ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که همواره شرکت های معتبر اقدام به تولید مدل های برتری از نمونه های دیگر کرده اند و اگر برخی از ملاحظات خرید کننده قیمت را در این میان نادیده بگیریم، بهترین شکل انتخاب این گونه خواهد بود که بهترین برند هیتر گازی کدام است؟ بنابراین پاسخ این سوال را در توصیه های فروشندگان معتبر مانند سماسازان به خریداران خود خواهید یافت.

هیتر گازی وسیله ای برای گرم کردن سریع محیط می باشد که در مقایسه با روش های دیگر گرم کردن محیط علاوه بر سرعت بیشتر ، به نسبت ارزان تر و استفاده از آن راحت تر می باشد.هیتر های گازی را می توان علاوه بر گاز شهری با نصب تجهیزات مناسب به گاز مایع نیز متصل کرد.البته برخی از برند ها مانند هیتر نیک گستر مدل های مختلف خود را به صورت کارخانه ای هم برای گاز مایع و هم برای گاز شهری تولید می کند.

 

انتخاب بهترین هیتر گازی

در انتخاب و خرید هیتر گازی مناسب عوامل زیادی تاثیرگذار می باشد که تعدادی از آنها را معرفی می کنیم

ظرفیت گرمایی مورد نیاز

اولین سوالی که برای خرید هیتر گازی به ذهن می رسد این است که چه ظرفیت هیتری برای محیط شما مناسب است،محاسبه دقیق ظرفیت گرمایی مورد نیاز به عوامل مختلفی مانند ابعاد کلی ، وضعیت عایق بودن دیوارها، وضعیت پنجره ها و درها(فلزی یا دو جداره)و … بستگی دارد ولی به صورت تقریبی برای فضاهای تا 900 متر مکعب هیتر 45000 کیلو کالری،برای محیط های تا 700 متر مکعب هیتر 25000 کیلو کالری ، برای تا 400 متر مکعب هیتر 18000 یا 20000 کیلو کالری و برای زیر 300 متر مکعب هیتر 14000 کیلوکالری مناسب می باشد.

قابلیت استفاده در محیط مسکونی و بسته

اکثر هیترهای موجود در بازار برای محیط های بسته و مسکونی طراحی نشده اند ولی در سال های اخیر برای گرم کردن ویلا ها و منازل هیتر هایی با دودکش دو جداره طراحی شده که علاوه بر اینکه محصولات احتراق را وارد محیط نمی کند هوای مورد نیاز برای ایجاد احتراق را نیز از بیرون تامین می کند. مانند هیتر های 618, 825, 845شرکت انرژی و AHU-80 شرکت نیرو تهویه البرز.

کدام هیتر گازی مناسب استداشتن ترموستات و ریموت

نگه داشتن دمای محیط روی یک عدد معین می تواند به آسایش و راحتی افراد کمک زیادی بکند.هیتر نیک گستر مدل 860 و 660 دارای ترموستات دیجیتال می باشند و هیتر های 618 و 825 انرژی  و تمامی مدل های هیتر مشهد ظهور نیز دارای ترموستات دیجیتال می باشند.قابلیت اتصال به ریموت کنترل با دریافت هزینه جداگانه امکان پذیر است.

برند فن استفاده شده

ویژگی بعدی که برای انتخاب هیتر خوب مهم است فن استفاده شده در هیتر می باشد.در برخی برند ها مانند هیتر انرژی و هیتر مهیاسان به علت تفاوت قیمت از فن های خارجی و ایرانی استفاده می کنند.هیتر انرژی در مدل هالی خارجی از فن شرکت ebm آلمان که بسیار کم صدا و دارای کیفیت بالایی می باشد استفاده می کند و در مدل های ایرانی از فن شرکت دمنده استفاده می کند.

هیتر نیک گستر در تمامی مدل های خود از فن زیلابگ ایتالیا که جزء بهترین شرکت های تولید کننده فن می باشد استفاده می کند.

هیتر مهیاسان نیز از دو مدل فن استفاده می کند،در مدل های خارجی از فن زیلابگ و در مدل ایرانی از فن شرکت دمنده استفاده می کند.

بهترین هیتر گازی

بهترین برند هیتر گازی کدام است

روش های خرید از میان مدل های مختلف هیتر گازی در بازار، مربوط به انتخاب هایی است که می توان تمامی آنها را در یک مفهوم به نام برند جمع آوری کرد. بهترین مارک هیتر گازی، قطعاً نمونه ای است که بتواند برخی از استاندارد های حیاتی در تولید محصول را رعایت کند. در وهله اول باید برند مورد نظر بیشترین توان خود را متمرکز بر ارتقای راندمان کند. این راندمان به معنای نسبت تولید گرما و توان حرارتی در مقابل میزان مصرف سوخت است. معمولا اطلاعات مربوط به بازدهی دستگاه هیتر گازی بر روی محصول درج شده و یا از طریق فروشندگان این کالا قابل دریافت است. بحث بعدی بر روی توان حرارت مورد نیاز کاربر برای محیطی است که می خواهد هیتر گازی را در آن نصب کند. این توان حرارتی باید به نحوی انتخاب شود که بتواند فضای فوق را کاملاً گرم کرده و و نیاز کاربر در این مورد را پاسخگو باشد. بهترین برند هیتر گازی، برندی است که توان های مختلف و متعددی را در اختیار کاربر قرار دهد تا او بتواند انتخاب دقیق و درستی را نسبت به فضای خود داشته باشد. مورد بعدی مربوط به تعدد مراکز فروش و ارائه دهنده خدمات مربوط به نصب، راه اندازی و پشتیبانی از این دستگاه است. برندهای معتبر معمولاً بهترین مراکز فروش در شهر را برای ارائه محصولات خود انتخاب می‌کنند و با تعیین دستورالعمل های خاص، شیوه خدمات پس از فروش را برای آنها و مشتری به صورت دقیق مشخص می کنند. نهایتاً بهترین برند هیتر گازی مختص مارکی است که بتواند بهترین کیفیت تولید این کالا را با متعادل ترین قیمت در اختیار مشتری قرار دهد. به بیان بهتر، کالایی در بازار برای مشتری ایده آل است که نیازهای او را در سطح هزینه کرد معقول پوشش دهد. البته که همواره آیتم قیمت برای انجام یک خرید ایده آل، بسیار کلیدی بوده است.

ضمانت

مورد دیگری که در انتخاب یک هیتر گازی مهم است گارانتی و ضمانت قطعات آن می باشد.به طور کلی هیتر های گازی به ندرت خراب می شوند و نیاز به تعمیر دارند ولی به صورت کلی شرکت انرژی برای هیتر 640 بیست و پنج ماه ضمانت و برای بقیه مدل ها مانند 625،618،825 هجده ماه ضمانت در نظر گرفته است،شرکت نیک گستر برای تمامی محصولات گارانتی 24 ماهه و شرکت نیرو تهویه البرز 12 ماه گارانتی و هیتر مهیاسان نیز برای محصولات خود گارانتی 25 ماهه در نظر گرفته است.

با توجه به اینکه بحث استفاده از بهترین هیتر گازی برای کاربران مربوط به مشخصات فنی آنها است، معمولاً باید نسبت به برخی از فاکتورها آگاهی و شناخت لازم را به دست آورد. اطلاعات در مورد اینکه کدام هیتر گازی مناسب است، تنها وابسته به ویژگی های ظاهری و یا نام برند نخواهد بود بلکه باید تناسب میان این ویژگی ها و تامین خواسته های مشتری نیز وجود داشته باشد. به طور مثال آشنایی در مورد ساز و کار عملکرد یک دستگاه، مفاهیمی مانند بازدهی و توان حرارتی آن، زوایای نصب و حتی ویژگی محل استفاده از آن نیز منجر به انتخاب درستی در بازار پربرند این محصول خواهد بود. می توان در مورد انتخاب بهترین برند هیتر گازی نیز بحث های متعددی را کرد که تا حدودی در این نوشته به آن اشاره شد اما باید نسبت به موضوع قیمت نیز کاملاً حساسیت های لازم را نشان داد. نمی‌توان از تاثیر این آیتم در یک خرید بهینه به سادگی گذر کرد و معمولاً اگر خریدار در مورد آن محدودیت نسبی داشته باشد، میزان جستجوی او در بازار برای ایجاد تعادل میان ویژگی ها و قیمت نیاز به دقت و و مشاوره با متخصصین بیشتری خواهد داشت. اما در مواردی که محدودیت های قیمتی درباره آنها کمتر باشد، دقت در نوع برند و اعتبار بالای آن با استفاده از دریافت بازخوردهای مثبت از مشتریان، راهکار بسیار کارآمد و ایده آلی خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *