مجله سماسازان

راهنمای خرید کولر گازی

راهنمای خرید کولر گازی

کسب اطلاعات در خصوص راهنمای خرید کولر گازی برای داشتن یک خرید مطلوب حائز اهمیت است چرا که با فراگیر شدن کولر گازی تنوع این دستگاه در بازار افزایش یافته است. راهنمای خرید اسپلیت کمک می کند تا با عمکلرد آن به خوبی آشنا شده و آگاهانه مدل آن را انتخاب نمایید. بهترین راهنمای خرید کولر گازی تمام نکات مهم را در برگرفته و اطلاعات جامع و مفید را در اختیار خریدار قرار می دهد و ما در این مطلب این موضوع را لحاظ نموده ایم.

راهنمای خرید کولر گازی انتخاب و خرید کولر گازی با توجه به گستردگی روز افزون برندها و بروز رسانی آپشن های آن با توجه به نیاز روز بازار کمی مشکل است که در این مقاله سعی کردیم تا جای ممکن به بررسی این موارد بپردازیم

قبل از خرید کولر گازی ،فضای محلی که قصد سرمایش یا گرمایش آن را دارید در نظر داشته باشید، نامتناسب بودن فضا با کولر گازی یک نتیجه نامطلوب یا هدر رفت انرژی را به همراه دارد.

در کدام منطقه آب و هوایی زندگی می کنید

با توجه به این که کشورمان ایران آب و هوای متنوعی دارد برای انتخاب کولر گازی لازم است به آن دقت گردد. چرا که مشخصات فنی این کولر بسته به نوع آب و هوای منطقه زندگی متفاوت است. این تفاوت به این دلیل است که کولر بتواند با حداقل انرژی بهترین عملکرد را داشته باشد.

در مناطق گرمسیری همانند جنوب کشور به دلیل شدت گرما باید کولر گازی انتخاب شود که در دمای بالای 50 درجه بتواند هوا را به خوبی خنک نماید. در مناطق شمالی کشور هوا زیاد گرم نمی شود ولی رطوبت و شرجی بودن آن باید در نظر گرفته شود. بنابراین برای داشتن کولر گازی مناسب با لحاظ کردن شرایط آب و هوای محل زندگی خود می توانید به نوع کمپرسور به کار رفته در آن توجه داشته باشید و از برندی خرید نمایید که این نکته را در دستگاه خود لحاظ کرده باشد.

نوع کمپرسور برای مناطق آب و هوایی مختلف

کلاس آب و هوایی اصطلاحی است که برای تعیین کمپرسور کولر گازی مهم است. با توجه به این که کمپرسور به عنوان قلب کولر گازی شناخته می شود بنابراین انتخاب بهترین آن برای آب و هوای محل زندگی بسیار مهم است. کلاس آب و هوایی به سه دسته تقسیم بندی می شود که شامل کلاس  T1 برای اقلیم معتدل مانند شمال غربی، مناطق معتدل خزری،   T2 برای اقلیم کوهستانی و T3 برای اقلیم گرمسیر و حاره ای.

هم چنین کمپرسور دارای سه مدل بوده و شامل این موارد می شود. کمپرسور روتاری می تواند تا دمای 50 درجه سانتیگراد سازگار باشد و برای کلاس T1 و T3 مناسب است. کمپرسور اسکرال که تنها برای کلاس T3 به کار گرفته می شود تا به خوبی پاسخگوی آن هوای گرم باشد. کمپرسور پیستونی تا دمای 57 درجه را تحمل می نماید و برای کلاس T3 استفاده می شود ولی به طور کلی این مدل زیاد طرفدار ندارد.

اندازه گیری فضایی که میخواهیم خنک کنیم

قبل از اینکه دنبال قیمت و  خصوصیات یک دستگاه باشید ،  به مشخص کردن اندازه (ظرفیت) دستگاه برای فضایی که میخواهید سرد یا گرم کنید بپردازید. بعنوان یک قانون ، یک کولر گازی به 20 بی تی یو برای هر فوت مربع از فضای زندگی نیاز دارد.ملاحظات دیگری نظیر بلند بودن سقف جایی که دستگاه در آنجا نصب می شود و ابعاد درب و پنجره ها را هم باید در نظر داشته باشید

اگر اتاق در محل کاملا سایه باشد، 10 درصد ظرفیت کاهش پیدا می کند

اگر اتاق خیلی آفتاب گیر باشد، ظرفیت 10 درصد افزایش پیدا می کند

اگر بیش از دو نفر به طور مرتب در اتاق هستند 600 بی تی یو به ازای اضافه شدن هر فرد.

اگر دستگاه در آشپزخانه استفاده می شود ، 4000 بی تی یو ظرفیت را افزایش دهید

آیا شما به سرمایش در تابستان و گرمایش در زمستان نیاز دارید ؟ و می خواهید این عملکرد توسط کولر گازی انجام بگیرد؟ اگر چنین است شما باید کولر گازی چرخه معکوس(سرد و گرم) به منظور کنترل آب و هوای سالیانه بخرید.

بررسی محل فیلترها

مطمئن شوید که دسترسی آسان  برای تمیز کردن فیلترها دارید. کاری که مکررا باید برای نگهداری دستگاه در شرایط بهینه باید انجام گیرد.

قابلیت کنترل از طریق وای فای و تلفن همراه

برخی از برندهای کولر گازی این امکان را به شما می دهند تا آنها را از طریق گوشی های هوشمند خود کنترل و تنظیم نمایید

گارانتی کولر گازی

بعضی از کولر گازی ها گارانتی طولانی تری دارند. موقع خرید یک دستگاه جدید سایت سازنده یا ارائه دهنده خدمات گارانتی  را برای اطلاعات گارانتی بررسی کنید (در خصوص از تاریخ خرید یا از تاریخ نصب بودن ضمانت هم تحقیق کنید)و از فروشنده درباره گارانتی مدل و برند دستگاه سوال کنید . در کشور ما کولرهای گازی بانه وجود دارد که به دلیل عدم کنترل و نظارت سازمانهای مربوطه بر روی آنها با اندکی تغییر بر املای برند ، مدعی برند مورد نظر هستند و فاقد ضمانت می باشند.

انواع کولر گازی

سیستم اسپلیت شامل دو بخش اصلی است

یونیت خارجی (کمپرسور) که بوسیله لوله مسی به یونیت داخلی متصل شده .آنها معمولا برای خنک کردن یک اتاق یا یک پلان آزاد تا 60 متر مربع استفاده می شوند.

مولتی  اسپلیت

یک نوع اسپلیت است با یک یونیت خارجی متصل به دو یا چند یونیت داخلی. میتواند یک راه خوبی برای خنک کردن یا گرم کردن دو یا سه اتاق باشد که بطور منطقی به هم نزدیک هستند.

کولر گازی پنجره ای: این مدل  معمولا در یک پنجره یا دیوار خارجی نصب می شود.و می تواند اتاق ها و فضاهایی تا 50 متر مربع خنک کند، در دو مدل تکفاز و سه فاز موجود می باشد ما در حال حاضر به بررسی این مدل نمی پردازیم زیرا بازار پسندی کمتری برای این نوع محصول در حال حاضر وجود دارد.چون در سالهای اخیر اسپلیت ها کارآمدتر و مقرون به صرفه تر  هستند.

اینورتردار یا بدون اینورتر

پس از اینکه روی نوع کلی (اسپلیت یا پنجره ای یا…)تصمیم گرفته شد، همچنین راجع به اینکه به سراغ یک مدل اینورتر دار یا بدون اینورتر بروید فکر کنید.

کولر گازی اینورتر دار: این مدل ها می توانند سرعت کمپرسور را تغییر دهند.به این معنی که کمپرسور (در یونیت خارجی) نیازی نیست بطور مداوم روشن و خاموش شود، فقط بجای آن سرعت کمپرسور بالا یا پایین می شود، در واقع  استپ کردن و استارت چندین باره در روز را ندارند که باعث فشار کمتری بر کمپرسور شده و برق کمتری مصرف می شود.بنابراین مدل های اینورتردار معمولا کارآمدترند و هزینه استهلاک کمتری دارند.انها می توانند دما را در یک محدوده باریک حفظ کنند.اکثر مدل های کولر گازی موجود در بازار این روزها اینورتردار هستند.

کولر گازی بدون اینورتر

کمپرسور که در یونیت خارجی یا با قدرت کامل در حال کار کردن است یا خاموش است(استارت و استپ).کمپرسور بر مبنای نیاز خاموش یا روشن می شود.این می تواند باعث شود به کمپرسور فشار زیادی برای هر بار استارت و استپ کردن وارد شود و استهلاک بالاتری داشته باشد.بنابراین مدل بدون اینورتر مانند مدل اینورتردار کارآمد نیستند،اما قیمت ارزان تری دارند.

دسته بندی کولر گازی بر مبنای سرد و گرم بودن

کولر گازی های چرخه معکوس

کولر گازی های چرخه معکوس(سرد و گرم) قادر به سرمایش و گرمایش هستند بعبارت دیگر این مدل ها می توانند برای خنک کردن در تابستان و گرم کردن در زمستان استفاده شوند.در حالی که هزینه های خرید و نصب می تواند در مقایسه با بخاری یا سیستم گرمایشی بالاتر باشد، کولر گازی های چرخه معکوس واقعا در زمره ارزانترین و کارآمدترین فرم گرمایش فضاهای بزرگ در طولانی مدت میباشد.حتی اگر شما فقط برای چند روز یا هفته هر زمستان نیاز به گرمایش داشته باشید یک کولرگازی چرخه معکوس می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

فقط سرد(سرمایشی)

اگر شما فقط نیاز به کولر گازی برای سرمایش در تابستان را دارید (اگر در یک منطقه با تابستان گرم و زمستان معتدل زندگی می کنید ، یا اگر شما یک سیستم گرمایشی دیگری داشته باشید)آنگاه یک کولر گازی سرد می تواند برای شما مناسب باشد.آنها معمولا نسبت به مدلهای چرخه معکوس ارزانترنتد.

برای اغلب خانه ها، یک کولر گازی اسپلیت سرد و گرم (چرخه معکوس) بهترین گزینه خواهد بود.

در هنگام خرید کولر گازی توجه به طراحی پنل چقدر اهمیت دارد؟

برای خرید کولر در کنار مشخصات فنی باید به طراحی ظاهری آن نیز توجه کرد. پنل کولر گازی تنها چیز است که خریدار روزانه با آن سر و کار دارد و قطعا زیبایی آن بر روی محیط زندگی و دکوراسیون داخلی تاثیر بسزایی دارد. این امر سبب می شود تا علاوه بر داشتن هوای خنک از ظاهر زیبای آن نیز لذت ببرید. در نتیجه پیشنهاد می شود تا توجه به بودجه ای که برای خرید در نظر گرفته اید کولری با پنل زیبا را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است که هر چه پنل زیباتر باشد بر روی قیمت نهایی آن تاثیر گذاشته و مسلما هر چه پنل به روزتر و جذاب تر باشد قطعا قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

چه نوع کولر گازی بخریم

کولر گازی انواع مختلفی دارد و برای این که مدل مناسب را خریداری نمایید لازم است با آن ها آشنا شوید و ویژگی های هر یک را بدانید. بنابراین در این بخش به بررسی آن ها پرداخته و هر یک را شرح می دهیم.

کولر گازی دیواری

کولر گازی دیواری یا اسپلیت به دو بخش تقسیم می شود که یک بخش آن به عنوان پنل در داخل اتاق و بخش دیگر به عنوان موتور یا کمپرسور در خارج از اتاق و در محیط بیرون نصب می گردد. نصب کمپرسور در فضای بیرون از اتاق سبب می شود تا صدای کولر تا حد زیادی کاهش یابد و این آرامش بیشتر فضای داخل را فراهم می نماید. هم چنین به دلیل نصب پنل بر روی دیوار عملا فضایی که کولر اشغال می کند بسیار کاهش می یابد و همین امر سبب شده است تا این مدل بسیار پرطرفدار باشد.

لازم به ذکر است به دلیل این که دستگاه سرد کن این نوع کولر از کمپرسور آن جدا است این امکان را فراهم کرده تا تولید کنندگان کولرهای گازی با توان و قدرت بالاتری را طراحی و تولید نمایند. این امر سبب می شود تا این دستگاه ها قدرتمندتر شده و محیط بیشتری را تهویه نمایند و این قابلیت در مقایسه با سایر مدل ها بسیار چشم گیر است.

کولر گازی پنجره ای

کولر گازی پنجره ای جزو ساده ترین نوع این دسته از کولرهای می باشد که برای فضاهای کوچک طراحی شده اند. سیستم یکپارچه این دستگاه سبب شده است تا تمام اجزای سرمایشی یک جا باشند به این ترتیب که کمپرسور و فن در یک پک قرار می گیرد. این کولر به راحتی در کانال و یا پنجره مورد نظر نصب می شود بنابراین باید به ابعاد پنجره توجه داشته باشید تا متناسب با آن کولر را خریداری نمایید. به علت این که کمپرسور این مدل نزدیک به فن آن در پشت پنجره قرار می گیرد بنابراین صدای آن نیز شنیده می شود و کسانی که برای آن ها این نکته مهم است باید به هنگام خرید به این که صدای کولر گازی چند دسیبل است؟ توجه داشته باشند.

کولر گازی ایستاده

کولر گازی ایستاده همانند اسپلیت دو تیکه بوده و واحد کندانسور آن باید در بیرون از محل نصب قرار گیرد و پنل اصلی آن که به شکل ایستاده است در داخل فضا قرار می گیرد. این مدل قدرت بالایی در پرتاب هوا و توانمندی بسیار در سرمایش و گرمایش دارد در نتیجه بیشتر برای فضاهای بزرگ مانند فروشگاه، سالن های ورزشی، مساجد و… استفاده می شود.

کولر گازی پرتابل

کولر گازی پرتابل به شکل یک تکه بوده و تنها یک لوله خرطومی پلاستیکی دارد که از پشت کولر برای تخلیه گرمای موتور به بیرون وجود دارد. شایان ذکر است این کولر نیاز به نصب و تجهیزات جانبی خاصی ندارد و برای خنک کنندگی فضاهای کوچک حدودا 20 الی 30 مترمربع طراحی شده اند. اگر شما فضای اجاره ای دارید و یا برای محل کار و دفتر خود می خواهید کولر تهیه کنید این مدل گزینه مناسبی می تواند باشد. چرخ های تعبیه شده برای آن موجب می شود تا به راحتی قابل حمل بوده و جا به جا گردد.

انتخاب ظرفیت مناسب کولر گازی

ظرفیت سرمایشی و گرمایشی (اندازه ها) به بی تی یو بر ساعت ارزیابی می شود.یک اتاق کوچک ممکن است نیاز به مدل9000 بی تی یو بر ساعت داشته باشد.در حالی که یک فضای پلان آزاد ممکن است به مدل 30000 بی تی یو بر ساعت نیاز داشته باشد. این مهم است که محاسبه احتیاجات ظرفیت سرمایشی و گرمایشی به درستی انجام شود

بعضی نصاب ها و نرم افزارهای محاسبه آنلاین یک آنالیز ساده را ارائه می دهند و ممکن است  تمایل داشته باشند که یک ظرفیت بیشتر از نیاز واقعی شما را ارائه دهند.محاسبه خوب، تمام جزییات اتاق را در نظر می گیرد.

ابعاد اتاق:طول، عرض و ارتفاع

نوع اتاق: اتاق پذیرایی(هال) ، اتاق پذیرایی پلن آزادو آشپزخانه، اتاق خواب و…

اندازه و جهت پنجره ها و دربهای شیشه ای(روبه آفتاب بودن).

سایه و پرده های پنجره

عایق کف، سقف و دیوارها

آب و هوای محلی

یک مدل با ظرفیت برابر یا کمی بیشتر برای اتاق انتخاب کنید.بطور مثال ، اگر شما ظرفیت مورد نیاز اتاق را محاسبه کنید 11000 بی تی یو .سپس در جستجوی یک مدل 12000 بی تی یو بر ساعت باشید (تقریبا). احتمالا این حالت مطمئن تر است که یک مدل کمی با ظرفیت بالاتر از ظرفیت مورد نیاز بگیرید نسبت به اینکه یک مدل پایین تر از ظرفیت مورد نیاز را خریداری کنید،یک مقدار کم ظرفیت بالاتر از حد مورد نیاز ممکن است در دماهای خیلی بالا کمک کند، اما نباید از ظرفیت مورد نیاز بیش از حد بالا برود.

اگر یک کولر گازی با ظرفیت خیلی بالاتر از فضایمان بخریم چه اتفاقی می افتد؟

مدلهای خیلی قدرتمند به جهت اندازه اتاق، ممکن است چرخه های کوتاه مکرر برای رسیدن به دمای هدف را انجام دهند مانند اینکه در ماشینتان برای کنترل سرعت پدال گاز را ضربات آهسته و پیوسته بزنید بجای اینکه یک فشار ثابت به پدال بدهید.این باعث می شود که اتاق خیلی گرم یا خیلی سرد شود. افزایش انرژی مصرفی و هزینه های انرژی و فرسایش و مستهلک شدن سیستم از معایب ظرفیت کولر گازی بالاتر از حد مورد نیاز است.

مدل های با قدرت پایین

ممکن است مجبور باشد برای اینکه به دمای هدف برسد، اغلب با حداکثر قدرت کار کند  ، خشکی هوای زیاد و فرسایش و استهلاک سیستم به دلیل نامتناسب بودن با ظرفیت مورد نظر.

برچسب انرژی در کولر گازی

برچسب انرژی از عوامل مهم در انتخاب کولرهای گازی بوده که بسیار مورد توجه می باشد.یعنی عملا برچسب انرژی و گرید مصرف برق هر کولر گازی میزان مصرف برق آن را مشخص می کند.

برچسب انرژی صفحه ای حاوی اطلاعات مربوط به معیارها و مشخصات فنی در هر محصول و مقایسه آن با معیارها و مشخصات فنی مصوب است. اطلاعات مندرج بر روی برچسب باید به صورت خوانا و واضح باشد، برچسب باید هم بر روی دستگاه و هم بر روی کارتن بسته بندی در محلی نصب شود که به راحتی قابل رویت باشد.

 

کولر گازی های دارای گرید انرژی A

استفاده از حالت اکونومی

تنظیم ترموستات(دمای هدف) به یک دمای مناسب به نحوی که سیستم خیلی سخت کار نکند و انرژی بیشتر از آنچه لازم است استفاده نکند.

سر و صدا (نویز)

سطوح سرو صدای کولر گازی را بررسی کنید. بعضی مدل ها حالت کوییت یا ساکت دارند برای یونیت داخلی و در بعضی مدلها یونیت خارجی هم دارد،این حالت(مد) ممکن است قدرت سرمایشی و گرمایشی یا گردش هوا را کاهش دهد،اما عملکرد کولر گازی را در سطح آرام و بی صدا نگه خواهد داشت.

یک یونیت داخلی پر سر و صدا ممکن است فعالیت ها ،مکالمه و خواب شما را مختل کند.  یک یونیت خارجی پر سر و صدا می تواند زندگی شما و همسایه هایتان را مختل کند.(اگر خیلی نزدیک اتاق خواب یا پنجره اتاق نشیمن است).

سر وصدا بر مبنای دسی بل اندازه گیری می شود. سطح نویز (سر و صدا) کولر گازی در دامنه 20 تا 30 دسی بل در پایین ترین کارکرد فن،حداکثر 40 تا 50 دسی بل در بالاترین سرعت. یونیت خارجی(کمپرسور) معمولا در دامنه 45 تا 65 دسی بل می باشد.

در اینجا به چندین مثال برای مقایسه دسی بل های مختلف می پردازیم:

30 دسی بل : سطح صدای معمولی یک خانه آرام است.

50 دسی بل : داخل یک ماشین آرام در رانندگی

60 دسی بل: مکالمه معمولی

70-80 دسی بل: جارو برقی

سنسور(حسگر) حضور انسان

تشخیص می دهد که آیا واقعا در اتاق کسی هست یا نه،به طوری که دستگاه می داند به کار خود ادامه می دهد. زمانی که کسی شناسایی نشد، دستگاه ممکن است به حالت اکونومی برای کاهش مصرف انرژی سوییچ شود.بعضی از مدل ها حتی جابجایی هوا را به سمت شخص حس شده هدایت می کنند،به نحوی که سرمایش یا گرمایش به طور عمده به ناحیه ای که واقعا بکار می آید متمرکز می شود.

پره های قابل تنظیم

پره هایی که آنها را برای سرمایش بالا می دهند و برای گرمایش پایین می دهند،که برای اکثر مدل ها با ریموت کنترل قابل تنظیم است.قابلیت تنظیم راست و چپ به هدایت هوا در جایی که منحصرا مورد نیاز است کمک می کند.

Restart delay :

یک خصوصیت محافظ که از راه اندازی زود هنگام مجدد کولر گازی بعد از خاموش شدن آن  پیشگیری می کند.

گاز مبرد

کولر گازی از یک مقدار کمی از گاز مبرد تحت فشار برای رسیدن به سرمایش و گرمایش استفاده می کند. این گاز بین یونیت داخلی و یونیت خارجی بوسیله لوله مسی در حال گردش است

از دهه 1980 استفاده از مبردهای مخرب لایه ازن نظیر کلروفلوئورکربن ها (CFCs) متوقف شده است، و لایه ازون اتمسفری نشانه های خوب بازسازی از آن سال به بعد را نشان می دهد.اما رایج ترین نوع گاز مبرد مورد استفاده ، هیدروفلوروکربن ها (HFC)  هستند که آنها هم مشکل ساز هستند .این یک گاز گلخانه ای است و در سراسر جهان رایج است. HFC ها یک عامل اصلی تغییرات آب و هوایی شناخته شده است.

در سال 2016 یک توافق نامه بین المللی حاصل شد که در چند دهه آینده استفاده از HFC ها را متوقف می کند و یک مبرد جایگزین بهتر کشف شود. ما در حال حاضر شاهد یک روند به سمت استفاده از مبرد R32 بجای استفاده از   R410A  در مدل های جدید هستیم . این دو مبرد هر دو HFC  هستند اما R32 پتانسیل گرمایش جهانی کمتری دارد و همچنین باید عملکرد را بهبود ببخشد.

قدرت خنک کنندگی کولر گازی چقدر باشد

به هنگاه خرید باید قدرت خنک کنندگی کولر گازی را در نظر بگیرید چرا که اگر ظرفیت خنک کنندگی کولر انتخابی پایین تر از سطح مورد نیاز باشد با عملکرد نامناسب و عدم کارایی رو به رو خواهید شد و محیط شما به خوبی خنک نخواهد شد. چنانچه بیشتر از آن را خریداری نمایید شما مجبورید مدام آن را خاموش نمایید تا فضا بیش از حد سرد نشود و هم چنین میزان مصرف انرژی آن نیز افزایش خواهد یافت.

عوامل مختلفی بر روی تعیین ظرفیت کولر گازی موثر است و اولین عامل ابعاد و متراژ محل نصب است. واحد اندازه گیری ظرفیت اسپلیت بی تی یو است که نشان دهنده میزان سرمایش دستگاه در واحد زمان است. به علاوه این مولفه به میزان رفت و آمد در محیط نصب، شرایط آب و هوایی، تعداد افرادی که در فضا حضور دارند، آفتاب گیر بودن محل نصب، ارتفاع سقف محل، وجود دستگاه ها و وسایل گرمازا در محیط و وجود گردش هوای مناسب بستگی داردو هر کدام از این عوامل به شکل مستقیم بر میزان خنک کنندگی دستگاه اثرگذار بوده و هر چه بیشتر باشند باید ظرفیت کولر نیز افزایش یابد.

قدرت پرتاب باد در کولر گازی چیست؟

قدرت پرتاب باد در کولر نشان می دهد که این دستگاه باد خنک را تا چه فاصله ای انتقال می دهد. این مولفه بر حسب متر بیان می شود و یکی از مشخصات هر کولر می باشد. شما به هنگام خرید می توانید از فروشنده آن را بپرسید و از آن مطلع گردید. به طور مثال گفته می شود که قدرت پرتاب باد این کولر 10متر بود و دیگری تا 20 متر قدرت پرتاب باد را دارد. در نتیجه هر چه میزان پرتاب باد کولری بیشتر باشد بیانگر توانمندی و بهتر بودن آن است. امروزه با پیشرفت فناوری مدل هایی عرضه شده است که باد را در جهت نشستن افراد هدایت می کند و در صورتی که کسی درمحیط نباشد قدرت آن را به حداقل می رساند تا مصرف برق را کاهش دهد.

 

کولر گازی چقدر برق مصرف میکند؟

میزان مصرف برق در کولرهای گازی همواره از دغدغه های خریداران بوده است. برای این که بتوانید این موضوع را کنترل نمایید باید به چند نکته توجه نمایید. مدل کولر گازی خود بر روی این مولفه تاثیر گذار است به طوری که کولر گازی پنجره ای داری مصرف بیشتری در مقایسه با سایر مدل ها می باشد. کولر گازی ایستاده با توجه به ابعاد و ظرفیت آن نیاز به برق سه فاز دارد و انواع دیگر با برق تک فاز کار می کنند. هم چنین توجه به میزان مصرف انرژی در هر کولر گازی بسیار مهم است و به هنگام خرید باید به آن توجه ویژه شود. نوع موتور و اینورتر بودن آن نیز تاثیر مستقیم بر روی میزان مصرف انرژی دارد و هر چه کیفیت آن بهتر باشد قطعا میزان مصرف برق نیز کاهش می یابد.

کدام برند کولر گازی را انتخاب کنیم؟

با توجه به تنوع محصول در بازار و حضور برندهای مختلف انتخاب کولر گازی متناسب با نیاز کار دشواری به نظر می رسد. برای این که این مساله حل شود و مطبوع یا نامطبوع بودن کولر گازی مشخص گردد بهتر است شما تمام نکته های گفته شده در خصوص خرید کولر را در نظر بگیرید و در کنار آن محصولات بازار را با توجه به بودجه خود لیست نمایید. با این کار شما می توانید با مقایسه برندها و مشخصات فنی و امکاناتی که دارند بهترین گزینه را متناسب با خواسته خود در نظر بگیرید. هم چنین برای این کار شما می توانید با کارشناسان سماسازان در ارتباط باشید تا با صرفه جویی در وقت و انرژی خود به ایده آل ترین کولر گازی جهت خرید برسید.

چند تا کولر گازی بخریم؟

برای تعیین تعداد کولر گازی متراژ و شرایط محل نصب بسیار مهم است اما بهتر است برای این کار از کارشناس خبره در این زمینه استفاده نمایید تا بهترین حالت را برای شما آماده نماید. ممکن است شما خود تصمیم بگیرید یک کولر گازی با ظرفیت بالا تهیه نمایید در صورتی که برای محل نصب شما دو عدد کولر گازی با ظرفیت پایین عملکرد بهتری داشته باشد. به این ترتیب برای شما صرفه اقتصادی نداشته و حتی ممکن است ضرر نیز نمایید. بنابراین پیشنهاد می کنیم در این مورد حتما از نظر متخصص استفاده نمایید تا به خوبی شما را راهنمایی نماید تا چه کولری از چه برندی با چه ظرفیت و مشخصاتی و به چه تعداد را خریداری نمایید.

تعمیر یا تعویض کولرگازی در مواقع خرابی؟

گاها با تمام دقتی که به هنگام خرید کولر به کار برده می شود تا بهترین گزینه انتخاب شود و دستگاه از کیفیت خوبی برخوردار باشد و هم چنین با دقتی که برای نگهداری و استفاده درست به کار برده می شود با این حال مشکلی پیش می آید و ممکن است دستگاه درست کار نکند.

در این مواقع بهتر است با متخصص تعمیر و یا نمایندگان خدمات پس از فروش برند کولر در ارتباط باشیم تا به خوبی راهنمایی نمایند. گاهی اوقات مشکل پیش آمده با یک تعمیر و یا تعویض قطعه بر طرف می شود ولی مواردی پیش می آید که هزینه تعمیر آن قدر زیاد می شود که صرفه اقتصادی نداشته و بهتر است یک کولر جدید در نظر گرفته شود. بنابراین با استفاده از نظر متخصص شما می توانید بهترین حالت را انتخاب نمایید.

 

راهنمای خرید کولر گازی به شما کمک می کند تا با شناخت محل نصب دستگاه متناسب با آن را انتخاب نمایید. بنابراین با آگاهی از راهنمای خرید اسپلیت شما می توانید با مشخصات فنی آن آشنا شده و با در نظر گرفتن برندهای مختلف ایده آل ترین آن ر ا خریداری نمایید. بهترین راهنمای خرید کولر گازی راهنمایی است که به شکل جامع همه موارد موثر برای خرید مطلوب را بیان کرده باشد و در این مطلب تمام سعی ما بر این بوده که همه اطلاعات لازم برای این مهم را ارائه نماییم.

 

کولر گازی های دارای گرید انرژی A

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *